söndag, maj 06, 2007

Golden Week 07 I

Dag 1, Lördag

Lördagen blev ett allmänt fiasko. Efter att tryggt ha somnat in vid halv fyra på morgonen så steg jag upp efter två timmars uppfriskande sömn och satt mig i bilen för att plocka upp Wataru. Han sov när jag kom förbi. Nåja. Vid halv sju var i alla fall på väg österut. Väl framme vid campingen i Ogawayama stötte vi ihop med Itoh och slog upp tälten vid hans baldakin.

Vi värmde upp vid Kujira-iwa, Valstenen, och sömndrucken kunde jag knappt lätta på uppvärmingsproblemen. Efter någon halvtimme började de åska och hagla. Haglet ersattes strax av snöoväder.

Nå det vart ju vackert i alla fall. Bilden nedan visar balansblocket efter att det värsta snöovädret lagt sig.
Foto
Ogawayama (9 of 117)
Ursprungligen postad av Jonas Wiklund.

Här kurar Itoh under något som jag valt kalla baldakin på svenska. Jag vägrar att kalla det en »tarp« efter avhuggningen av det engelska ordet för presenning. Kanopion verkar dumt eftersom det inte skyddar mot mygg. Kanske markis rätt och slätt?


Foto
Ogawayama (1 of 117)
Ursprungligen postad av Jonas Wiklund.


Värdshuset vid campingen har i alla fall ett varmbadhus. Inte illa en sådan här dag. Om det vart kallt på natten? Ja vad tror ni?

Inga kommentarer: