lördag, juli 01, 2006

Zoo

Foto
Fototitel
Ursprungligen postad av Jonas Wiklund.
Det är något djupt tragiskt över djurparker. I går ville Simone testa sin nya digitalkamera så vi promenerade över kullen bakom campus för att gå till Higashiyama Zoo, där de har djur i bur. Det sägs att Higashiyama Zoo är en av de största Zoo i Asien

Vi var inte direkt ensamma med kameror eller videokameror där.

Vi entrén presenterades vi med två alternativ: det dyrare alternativet inkluderade en åktur upp i den lätt falliska Higashiyama Sky Tower, vilken byggdes tillsammans med en hel del andra tossiga projekt (inomhusstrand någon?) under bubbelekonomins mest febriga år.

För första gången på länge tappade jag helt kontrollen över vilket språk jag talade. Jag vände mig om till Simone för att förklara skillnaden mellan biljetterna, men han såg inte ut att riktigt begripa, så jag formulerade om mig en smula. Han tittade på mig konstigt och sa åt mig att tala ett språk han begrep, som typ engelska.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: