lördag, oktober 20, 2007

Fler meddelanden

Foto
Between Moab & Monticello En mexikansk hatt med La Sal-bergen i bakgrunden och taggtråd i förgrunden.
Ursprungligen postad av Jonas Wiklund.

I natt vaknade jag med sådan brutal träningsvärk att jag var tvungen äta smärtstillande. Så idag är det vilodag.

Annars kan jag meddela att jag fortfarande inte lärt mig ringlocks eller rattly fingers bättre än att jag kan transportera mig knappt än en och en halv meter uppåt om sprickan råkar vara i den storleken.

Jag kan också meddela att jag har ett visst mått av paranoia mot mormoner här ute i obygden. Paranoian lättade inte när en parkvakt sa att det var en förnuftig rädsla.

Sedan meddelar jag att Pacos onsightbestigning av "Rythm Method" var riktigt imponerande. Det vet jag numera när jag testat leda den. Skandalöst rutten klippa. Första säkringen vilade jag i för att kolla in placering två. Då sprängdes klippan. Andra gången jag gick på den trillade jag och slet ut två placeringar. Sista gången jag provade kom jag upp till vilan på slutet, men då var mitt huvud helt slut. Kroppen också eftersom jag satt en säkring varannan fot i hopp om att någon skulle hålla ett fall. Längst upp fick jag in några bra placeringar så jag drog mig upp till toppen.

När jag kom ner skällde Pär ut mig, vilket jag förtjänade. Förhoppningsvis kan jag skriva av det som årets dumhet och gå vidare.

Jag vill också meddela att vår behandling av modersmålet har nått en ny bottennivå då jag frågade om "vi var ute av cerealer". Pär är inte heller så bra på svenska.

Avslutningsvis meddelas att Pär fotade mig uppifrån på en helt fantastisk namnlös 5.11- (händer, tunna händer och knytnävar i 37 meter genom några tak) vid Broken Tooth. Alex säkrar. Alex är jättetrevlig, äger 67 mekaniska kamkilar, och har en jättesnabb Audi A4. Bra kille helt enkelt.



Unnamed 5.11- Det tar liksom aldrig slut.
Foto© Pär Lindholm.



Unnamed 5.11- Glädje är att klippa i repet i en solid kamkil
Foto© Pär Lindholm.


Uppdatering: Den som inte kan få nog av bilder på mig (och vem kan väl det?) kan kolla in hela Pärs set på flickr.com

1 kommentar:

Anders sa...

Annars brukar ju mormoner vara ganska lätta att känna igen på håll och därmed lätta att undvika, men det kanske är eljest på deras hemmaplan.