onsdag, februari 14, 2007

Peter Parker, ja det är jag

Your results:
You are Spider-Man
Spider-Man
80%
Iron Man
70%
Green Lantern
65%
Robin
55%
Supergirl
55%
Hulk
50%
The Flash
50%
Superman
50%
Catwoman
35%
Wonder Woman
30%
Batman
25%
You are intelligent, witty,
a bit geeky and have great
power and responsibility.
Klicka här för att testa vilken superhjälte-personlighet ni har


Det gläder mig naturligtvis att jag till 70% liknar den anti-kommunistiske superhjälten, ingenjören och industrimannen »Iron Man«. Att »Iron Man« senare i livet kom att brottas med en eskalerande alkoholism kanske kan ge anledning till oro.

Mest liknar jag dock en annan av författaren Stan Lees figurer, Peter Parker, eller Spindelmannen. Jag gillar naturligtvis Spindelmannens nördighet, klätterfärdighet och allmäna atletism, men det bekymrar mig att jag till 80% liknar Marvel-universumets mest självupptagne tonåring.

Till 65% liknar jag den rätt ointressanta ingenjören Gröna Lyktan.

Via David Nessle

9 kommentarer:

Hans Persson sa...

Igår var faktiskt jag och klättrade, för andra gången någonsin. Klart kul! Får hoppas att det kan bli lite oftare. Det var dock inte något sånt där snyggt utomhusställe som du brukar visa.

Anonym sa...

Helt otroligt! Jag är Wonder Women (Mirakelkvinnan) till hela 97 %!! Vi är typ samma person! Jag ska bara skaffa mig en piska, jag tror att de var de saknade 3 procenten. Ha - lagens väktare; that's me!

Puss och kram på alla hjärtans dag förresten!

jwi sa...

Tackar!

Jag gillar japanskt Valentin-firande. Det går ut på att kvinnor köper choklad till sina pojkvänner/strul/någon de vagt gillar. Män ger inte bort något av monetärt värde alls!

Wonderwomen: "beautiful as Aphrodite, wise as Athena, swifter than Mercury, and stronger than Hercules."

Hans Persson sa...

Männen förväntas väl ge motsvarande senare, på white day?

Chris sa...

"You are mild-mannered, good,
strong and you love to help others."

asså, jag hade hellre varit catwoman men det här känns ok. jag klär i rött. synd att jag är lite mesig bara.

jwi sa...

Hans,

Tydligen. Det finns till och med vit Kit-Kat att köpa. Inte för att jag visste varför i fjol, men nu är jag bättre underrättad.

För er andra som inte vet vad det rör sig om: "White-day" skapades av en intensiv reklamkampanj på 60talet. Idéen är alltså att män ska köpa vit choklad till kvinnor, men eftersom män i allmänhet förstår att deras sexualla attraktion är direkt proportionell mot deras ekonomiska tillgångar passar många män numera på att ge helt andra gåvor.

Anonym sa...

Jag skickade det här testet till en hel hög kollegor. Ingen fick mer än max 80 % likhet med en superhjälte. Förutom en supernarcissistisk kille som fick typ 95 % hjältefaktor. Detta föranleder mig att ifrågasätta mitt tidigare skrytande. Hjälp. Jag har ingen självinsikt.

Klas M. sa...

Hmm jag var till 75% både Hulk, Iron Man och Batman.
Ett rejält gäng med sociala och glada umgängesmänniskor!

Celia sa...

Jag läser ibland på din sida men brukar inte ha så mycket att säga. Men så var jag i "Superhjälteland" och såg testet på din sida. Kvickt gjorde jag testet. Och stolt insåg jag att jag ju är Wonder Woman. Så det tänkte jag berätta. Men nu ser jag att det minnsann finns de som är betydligt mer "Underkvinna" än jag. Fast så är jag lite av en Spindelman också (och några till). Kul test!