fredag, november 02, 2007

Nya planer

Idag har jag shoppat bocker i Albuquerque, och nu sitter jag framfor Mikes dator och vantar paa att bli matad. Par varkar dock lite slo, saa jag vet inte om han lagar nagon mat.

Jag har hux flux bestamt mig for att stanna i US. Iland=bra, Uland=daaligt (det finns en jobbig byrakratisk anledning ocksaa, men den orkar jag inte skriva om). Par aker greyhound till naagon sorts nationalpark i Mexico dar han tankt vandra runt. Jag stannar har i New Mexico nagra dagar, sedan aker jag val till Las Vegas eller nagot. Far se vad som hander.

Red rocks lar visst vara bra saa har aars. Yosemite lockar forstaas men dit ar det laangt, och lite sent paa sasongen ocksaa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså, stanna i USA minsann. Kan förstå för ikväll såg jag Henrik Bolander visa bilder (på Addnature) från många olika fina klätterområden där.

Martin Berggren sa...

Oj, Albuquerque minsann! Skulle gärna byta bort novemberrusket mot New Mexicos sol! Bra matställen att pröva: Cervantes (5801 Gibson Blvd SE) för New Mexicomat (som man absolut inte får kalla "Tex Mex"), Robbs Ribbs (3000-C San Pedro NE) för BBQ, Frontier Restaurant (2400 Central SE) för frukost. När du nu bara är på stenkasts avstånd från en större kärnvapenarsenal kan du ju passa på att avlägga besök på National Atomic Museum i Old Town. Eller så kan du åka till Roswell och uppleva säkra spår efter flygande tefat. Och så måste jag rekommendera La Luz trail upp till Sandia North Peak, gärna springande...

Anonym sa...

Lyxigt att bli matad. Men då måste man diska efter kocken. Och sig själv. Hoppas att Pär inte skämmer bort dig på den punkten. Kan du inte skriva a istället för aa när du menar å, det blir mer lättläst. Och det blir inget reellt problem att använda a både för å och ä, alla fattar vad du menar.

Hehe, läser igenom min kommentar och ser att jag minsann är lite söndagsbitchig.

Lika bra att skippa Mexico. Kan du inte åka till Canada istället? Det tror jag är bra.